Betul ke shaklee SELAMAT?

Assalamualaikum w.b.t

Hari ni,ti rasa nak terangkan sikit pasal SUPLEMENT shaklee ni SEMULAJADI..Rupanya ramai gak yang tak faham apa itu semulajadi..sebabnya ramai yang pertikaikan bila kami duk sebut PRODUK SHAKLEE NATURAL,SELAMAT dan SEMULAJADI.

APA ITU SEMULAJADI?

 Apa maksud semulajadi. Bukankah semuanya pun diproses?
Natural maksudnya Shaklee menggunakan sumber asal/alami untuk menghasilkan sesuatu produk.Yakni sejak dari benih,smpai ke hasil, ia tidak menggunakan bahan2 sintetik..

Processed food tak sama maksud dengan makanan tambahan yang terhasil daripada ekstrak tumbuhan/bahan semulajadi untuk diambil khasiat vitaminnya. Ia bukanlah kategori processed food.Contohnya Shaklee mengekstrak vitamin C daripada jagung untuk menghasilkan Vitamin C dalam bentuk tablet. 

Dan ti bagi contoh lain..Ni ti ambik contoh Kawan seshaklee yang buat contoh..terima kasih kat dia..

  • kita nak buat ayam goreng kunyit.
  • Ayam yang nak di goreng tu dibela sendiri,ayam organik yang diberi makan bertih jagung yang dikeringkan sendiri..Jagung pun kita tanam sendiri.di jaga tanpa menggunakan baja..kita siram.
  •  

  • Kunyit hidup pun kita tanam sendiri…tanam secara organik..tak guna racun serangga tapi kita duk belai hari-hari tengok ada serangga tak…ok dah besar..gali kita tumbuk lak..

  • Dari bahan-bahan semulajadi ni kita sediakan ayam goreng kunyit..kita goreng guna api sederhana..guna termometer untuk kawal suhu..guna minyak olive oill sekali..
  • Sini kita tak gunakan KUNYIT SERBUK
  • Tak gunakan ayam yang dicucuk hormon tu
  • Ayam lak tak makan sisa-sisa makanan basi semua tu..semuanya neutral..

Korang rasa menjadi tak ayam goreng kunyit kita??jadi gakkan ayam goreng kunyit kita.
So sinilah yang membezakan suplement shaklee dengan suplement lain..segala pembuatannya dijaga dengan teliti.
Dan itulah yang dimaksudkan suplement shaklee ni SEMULAJADI,SELAMAT DAN BERKESAN.


 
Dan disebabkan itulah Shaklee ada ladang sendiri, lab sendiri..Ini fakta..

Ok faham tak penjelasan setakat ni…macam tulah semua proses vitamin shaklee diproses…sama seperti ESP…yang belum tahu pasal ESP NON – GMO…mai baca sini sat nooo

Yang nak tahu lebih lanjut…jangan segan jangan malu contactlah ti k…or whatsapp jer pun boleh..
013.972.1859

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *