Bengkak susu? Atasinya dengan Lecithin

Assalamualaikum …ibu-ibu yang gojes-gojes..hari ini ti nak sentuh bab bengkak susu. Bengkak susu ini akan di alami oleh ibu-ibu bukan sahaja di dalam pantang. Tetapi akan terjadi kepada ibu-ibu yang bekerjaya yang tidak mengepam mengikut jadual. Juga boleh terjadi kepada ibu-ibu yang berjauhan dengan anaknya dalam jangkamasa yang pnjang tanpa pam keluar susu tersebut.

Ti pernah kena time pergi kursus haritu. Adeeb ti tinggalkan kat emak sedara dia,dalam 3 jam tak jumpa adeeb masya ALLAH sakit sangat breast ni, bengkak TUHAN jer yang tahu. tu baru 3 jam tinggalkan adeeb. yang berjauhan selama sehari tanpa keluarkan susu tersebut itulah yang menyebabkan duktus tersumbat dengan lemak-lemak susu.

BAGAIMANA UNTUK ATASI BENGKAK SUSU INI?
Banyak petua yang boleh kita atasi dengan bengkak susu ini,yang post sebelum ni ti juga ada kumpulkan beberapa petua tradisional yang boleh membantu dalam meredakan bengkak susu ini. Antaranya
  1. Kobis bulat yang diambil satu kelompak dan di tekapkan di payudara, tetapi ada yang mengatakan petua ini jangan di amalkan selalu kerana ia akan menyebabkan susu ibu menjadi kering.
  2. Daun sireh yang di tekapkan di tudung periuk dan dihangatkan,letakkan sedikit minyak zaitun dan di tekapkan di payudara
  3. Gunakan sikat rambut. Sisirkan sikat dari atas ke bawah, iaitu dari atas ke luar ke puting.
  4. Tuam dengan air suam/panas.

Banyak lagi petua yang di kongsikan sebelum ini..mahu baca entri sebelum ni ker?Klik kat sini k..
 Lagi petua yang boleh dikongsikan dari pembacaan ti di BABYCENTER

Untuk penggemar pengamal suplement yang malas untuk mencuba petua tradisi boleh berikhtiar dengan mengambil LECITHIN.

Lecithin adalah.  Nature‚Äôs Emulsifier (Pengemulsi Semulajadi),ia berfungsi Membantu memecahkan lemak badan dan mengurangkan lemak yang tersendat di pembuluh-pembuluh darah, apa yang kita ketahui susu ibu juga mempunyai lemak-lemak, lecithin akan membantu memecahkan lemak yang tersekat di duktus payudara kita. Ada yang belum tahu apa itu duktus. boleh baca entri yang ti baca dari BabyCenter mengenai duktus ni. Semoga ia menjawap segala kemusykilan.

Umpama susu yang kita biarkan selama beberapa jam, susu terebut akan menjadi keras kan? macam tu gak dengan susu dada kita walaupun ia tidak basi, apabila ia tidak dikeluarkan dengan teratur lemak-lemak tersebut akan terkumpul di satu bahagian. Dan ini akan menyumbatkan salah satu salur,itulah yang menyebabkan tersumbat.

yang ingin berikhtiar dengan suplement lecithin ni boleh terus contact ti k..Selamat berjaya dear..

Hubungi saya,
 siti Natrah Che Kamarudin pengedar sah shaklee anda iD no:1080925
 Hubungi saya di No 013-9721859 atau 01115709151
 Emel ke natrah4ever@gmail.com atau
 pm ke fb facebook (ctnatrah Che Kamaruddin)untuk dapatkan harga (RM) setiap set dan sebarang tempahan.

Ti COD ke kawasan Dungun,Paka ,Kerteh dan Kuala Terengganu. Juga menggunakan perkhidmatan pos laju ke seluruh Malaysia termasuk sabah dan sarawak

Dapatkan juga konsutasi percuma apabila anda membeli produk shaklee dari saya pada bila-bila masa anda perlukannya!!.


* Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *