Bagaimana Nak Tingkatkan Hormon Penyusuan

Assalamualaikum WBT..

Secara faktanya apabila uri dan bayi keluar dari rahim ibu..dengan automatiknya hormon prolactin akan dirembeskan..
Dalam penyusuan hanya ibu-ibu hanya perlu tau 3 hormon jer k..tak payah banyak-banyak..nanti pening kepala jer nak faham..

1 sebagai seorang perempuan kita mempunyai hormon estrogen..Estrogen adalah sebuah kumpulan hormon-hormon yang memainkan peranan penting dalam pembangunan seksual normal dan reproduktif pada wanita. Mereka juga dipanggil hormon-hormon seks. Ovari wanita menghasilkan kebanyakan hormon estrogen, walaupun kelenjar-kelenjar adrenal turut mengeluarkan sejumlah kecil hormon.

2 Hormon Prolactin iaitu hormon yang akan dirembeskan sebaik sahaja uri dan baby keluar dari rahim ibu..Prolactin yang tinggi akan menghasilkan susu ibu yang banyak..


3Hormon Oxytosin adalah hormon yang membantu susu ibu keluar dari kalenjar susu dengan adanya tindakan dan isapan daripada baby kita..Makin kerap hisapan dari baby lagi tinggi hormon oxytosin dan lagi banyak hormon prolactin menghasilkan susu..


So disini ibu-ibu kena faham bahawa setiap ibu akan mempunyai susu untuk bayi nya..susu tersebut hanya akan keluar dengan banyak dengan bantuan hisapan dari bayi kita..So kalau nak susu meriah dan banyak gitu,kerapkanlah bagi baby kita hisap k..tak rugi pun…


KENAPA SUSU SAYA KURANG?

Soalan ni lak,ibu kena faham macam ni jer..Apabila hormon estrogen dalam badan kita tinggi,hormon prolactin iaitu hormon yang menghasilkan susu akan rendah .So sini macamna lak kita nak rendahkan hormon estrogen dalam badan kita ni?
Level Hormon estrogen boleh direndahkan parasnya dengan adanya ISOFLAVONES..Isoflavones ni akan dijumpai dalam pemakanan kita..makanan yang kaya dengan isoflavones seperti makanan yang berprotein tinggi seperti soya dan kekacang seperti tempe..Tapi kita kena berhati-hati…makanan yang dimasak dengan api yang tinggi akan kehilangan proteinnya..

DAH TU NAK DAPATKAN KAT MANA ISOFLAVONES NI?

Disini ti nak suggestkan 2 suplement yang tinggi protein dan kaya dengan ISOFALVONES..Iaitu ESP(energy soy protein ) dan ALFALFA..

ESP..


  • · ESP adalah energy soy protein. Amat penting dalam diet harian kita.
  • · Ia merupakan minuman berkhasiat, sumber lengkap protein secara biologi yang bermutu paling tinggi yang dihasilkan dari kacang soya.
  • · Ia memberi tenaga yang berpanjangan dan membaikpulih sel-sel dan tisu-tisu yang rosak.

  • · Soy Protein Shaklee mengandungi 14 gram protein soya semulajadi yang baik pada setiap hidangan. 
  • · Diproses dengan air (bukan dengan bahan kimia) bagi mengekalkan sumber semula jadi isoflavones seperti genistein dan daidzein.

  • · Soy Protein tidak mengandungi kolesterol dan laktosa.
ALFALFA

  • Alfalfa merupakan gizi yang terlengkap diantara semua tumbuhan. Hampir Semua zat gizi bermanfaat bagi kesihatan terkandung didalam  yang termasuk dalam kumpulan kekacang ini. 
  •  Untuk penyusuan…alfalfa mengandungi enzim insoflavones dan coumestans..enzim ini akan bergabung dan merendahkan paras hormone estrogen didalam tubuh ibu.. apabila paras hormone estrogen menurun,hormone prolactin akan meningkatkan..dengan itu lebih bnyak susu yang akan dihasilkan.

Hubungi saya,
 siti Natrah Che Kamarudin pengedar sah shaklee anda iD no:1080925
 Hubungi saya di No 013-9721859 atau 01115709151
 Emel ke natrah4ever@gmail.com atau
 pm ke fb facebook (ctnatrah che kamaruddin)untuk dapatkan harga (RM) setiap set dan sebarang tempahan.

Ti COD ke kawasan Dungun,Paka ,Kerteh dan Kuala Terengganu. Juga menggunakan perkhidmatan pos laju ke seluruh Malaysia termasuk sabah dan sarawak

Dapatkan juga konsutasi percuma apabila anda membeli produk shaklee dari saya pada bila-bila masa anda perlukannya!!.


* Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.

    Leave a Reply

    Your email address will not be published. Required fields are marked *